FAQ
Jak złożyć zamówienie ?
Zamawianie na fernand.pl jest bardzo łatwe.
Zacznij od wyszukania żądanego produktu w witrynie za pomocą pola wyszukiwania u góry strony lub za pomocą menu, w którym możesz wybrać kategorię produktu.
Po dotarciu do strony żądanego produktu wybierz jego ilość, a następnie naciśnij przycisk „Dodaj do koszyka”. Po dodaniu produktu do koszyka możesz kontynuować zakupy w witrynie lub sfinalizować zamówienie.
Po skompletowaniu koszyka naciśnij przycisk „Dokończ zamówienie”.
Po wybraniu towarów należy wypełnić Formularz Zamówienia, w którym należy podać dane osobowe wymagane do wystawienia faktury i / lub dostawy zamówienia: imię i nazwisko lub nazwa firmy, pełny adres, adres e-mail oraz numer telefonu. Po wypełnieniu Formularza należy nacisnąć przycisk „Przejdź dalej” i wybrać metodę dostawy oraz jedną z dostępnych metod płatności: płatność przelewem bankowym lub kartą.
Następnym krokiem jest wprowadzenie danych osobowych wymaganych do wystawienia faktury i / lub dostawy zamówienia: nazwa, pełny adres, numer telefonu. Naciśnij przycisk dalej i wybierz metodę dostawy oraz jedną z dostępnych metod płatności: płatność przelewem bankowym lub kartą.
Upewnij się, że podane przez Ciebie dane są prawidłowe, a jeżeli tak jest, kliknij przycisk „Zakup z obowiązkiem zapłaty ”. Kwota, którą będziesz musiał zapłacić, jest określona po prawej stronie strony.
Jeśli zdecydujesz się zapłacić kartą, zostaniesz przekierowany na stronę płatności PayU, gdzie będziesz musiał podać dane niezbędne do dokonania płatności tj. _______. W przypadku wybory płatności przelewem, na adres e-mail podany w Formularzu otrzymasz dane do przelewu.
Szczegóły zamówienia zostaną również przesłane na adres e-mail podany przy wprowadzaniu danych osobowych.
Jeśli masz jakieś pytania, możesz skontaktować się z nami w Dziale Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00, pod numerem telefonu +48 717-827-967 lub pocztą elektroniczną na adres sklep@fernand.pl
Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
Aby sprawdzić status zamówienia złożonego na fernand.pl, zaloguj się na swoje konto i przejdź do sekcji „Historia zamówień”.
Numer monitorowania przesyłki PRO umieszczony obok zamówienia pozwoli Ci sprawdzić status dostawy na stronie internetowej firmy kurierskiej. Jeśli nie możesz znaleźć szczegółowych informacji na temat swojego zamówienia, możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 17:00, pod numerem telefonu +48 717-827-967 lub pocztą elektroniczną na adres sklep@fernand.pl
Chcę anulować zamówienie. Jak postępować?
Aby anulować zamówienie, skontaktuj się z Działem obsługi klienta.
Ważne: jeśli zamówienie zostało już wysłane lub uzgodnienia dotyczące wysyłki są zaawansowane, anulowanie jest niemożliwe. W takim przypadku możesz odmówić przyjęcia paczki przy odbiorze.
Jak zwrócić produkt?
Klient będący Konsumentem może w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych odstąpić od Umowy zawartej ze Sprzedawcą bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych niż przewidziane przepisami prawa i wskazane w Regulaminie. Jeśli zmieniłeś zdanie i chcesz zwrócić produkt, masz 14 dni od daty dostarczenia zamówienia do Ciebie lub na wskazany przez Ciebie adres na wysłanie go do nas. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
Formularz zwrotu znajdziesz pod adresem https://fernand.empressia.dev/content/2-regulamin.
Jak zmienić adres dostawy?
Adres dostawy można zmodyfikować z konta utworzonego na stronie fernand.pl. Zaloguj się do swojego konta i przejdź do sekcji „Adresy”, a następnie „Aktualizuj”. Możesz również zmienić dowolne dane osobowe na swoim koncie.
Otrzymałem uszkodzone opakowanie lub mój produkt jest wadliwy. Co mogę zrobić?
Zwracamy szczególną uwagę na jakość dostarczanych produktów, ale czasami paczka może zostać uszkodzona podczas transportu.
Jeśli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik powinien sporządzić protokół, w którym opisze stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Klient może także odmówić przyjęcia przesyłki, która ma widoczne ślady uszkodzenia.
Jeżeli po wydaniu przesyłki Klient zauważy ubytek lub uszkodzenie niedające się zauważyć przy odbiorze, Klient ma prawo złożyć reklamację niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później niż w ciągu 7 dni od daty odbioru przesyłki.
Jednocześnie Klient zgłosi zastrzeżenia do FERNAND w ciągu 48 godzin od odbioru, wypełniając formularz na stronie „Reklamacje” lub dzwoniąc pod numer telefonu +48 717-827-967.
Jeżeli tylko będzie to możliwe, FERNAND zwróci lub wymieni, tak szybko jak to możliwe i na swój koszt, dostarczone produkty z niezgodnością lub z widoczną wadą.
________________________________________________________________________________
Co to jest wkładka do drzwi?
Wkładka bębenkowa jest tą częścią zamka, w której znajduje się klucz. Nazywany również bębenkiem lub cylindrem zamka, jego funkcją jest blokowanie i odblokowywanie zamka, niezależnie od tego, czy jest on zainstalowany na drzwiach czy na oknie. Składa się on z 3 części.
Stator, czyli korpus cylindra, to nieruchoma okrągła lub cylindryczna część, która jest przykręcona do zamka.
Rotor to część, w którą wkładamy klucz, który obracając się, będzie napędzał wiertło.
Końcówka jest ruchomą częścią, która uruchamia zamykanie lub otwieranie drzwi.
Stator jest decydującym elementem cylindra, ponieważ zawiera szereg pinów i kulek, które umożliwiają odblokowanie i zabezpieczenie cylindra. Im większa liczba kołków, tym bezpieczniejszy jest cylinder. Można zatem powiedzieć, że to właśnie złożoność wkładki bębenkowej określa poziom bezpieczeństwa, a tym samym poziom bezpieczeństwa zamka.
Jaki wkładkę do drzwi wybrać?
Przy wyborze wkładki do drzwi należy wziąć pod uwagę różne czynniki:
● model wkładki (półwkładka, podwójna, gałkowa);
● jego wymiar;
● poziom ochrony;
● typ klucza;
Najczęściej spotykanymi cylindrami są tzw. cylindry "europejskie" lub "o profilu europejskim". W przeciwieństwie do okrągłych cylindrów, które łatwo rozpoznać po ich okrągłym kształcie, mają one kształt fasolki i standardowe wymiary. Są one prostsze do wymiany i łatwe do zainstalowania.
Konstrukcja wkładki
Istnieje kilka rodzajów beczek europejskich:
● półwkładka: umożliwia zamknięcie drzwi od wewnątrz bez dostępu z zewnątrz. Półcylindry są najczęściej stosowane w bramach garażowych lub drzwiach antypanicznych i awaryjnych.
● wkładka bębenkowa podwójna: idealna do zabezpieczenia domu, wkładka bębenkowa podwójna stosowana jest głównie w portach wejściowych, niektórych drzwiach wewnętrznych, bramach i drzwiach pancernych.
Wkładka bębenkowa: jest pochodną wkładki podwójnej i dlatego nadaje się idealnie do zamykania drzwi wejściowych do domu. W przeciwieństwie do klasycznej wkładki podwójnej, wkładka rozwieralna umożliwia działanie po obu stronach wkładki, nawet jeśli klucz jest już zatrzaśnięty po przeciwnej stronie.
Siłownik z gałką: służy głównie do zamykania drzwi wewnętrznych. Jest to podwójny cylinder z rowkiem wpustowym na zewnątrz i pokrętłem.
Twój wybór będzie zasadniczo zależeć od przeznaczenia i wykorzystania wkładki. Do bramy garażowej wystarczy np. półwkładka, a do drzwi wejściowych wkładka rozwierana lub uruchamiana gałką (chyba że drzwi są przeszklone).
Jak zmierzyć wkładkę?
Aby zmierzyć wkładkę, należy wziąć długość po prawej i lewej stronie osi śruby mocującej. W ten sposób uzyskasz wymiary po wewnętrznej i zewnętrznej stronie drzwi. Wielkość wkładki jest również istotna przy dokonywaniu wyboru, ponieważ musi być dostosowana do grubości drzwi. Siłowniki europejskie są znormalizowane, ale dostępne są w różnych długościach.
Poziom ochrony
Aby Twój dom był jak najbezpieczniejszy, zamki drzwiowe mogą spełniać różne standardy bezpieczeństwa, chroniąc przed włamaniem. Najczęstsze z nich to :
- zabezpieczenie przed wyrwaniem;
- ochrona przed przewierceniem;
- ochrona przed pęknięciem;
- ochrona przed zahaczeniem;
- ochrona przed uderzeniami;
- ochrona przed przytrzaśnięciem.
Rodzaj klucza
Wybór rodzaju klucza ma również wpływ na komfort użytkowania i bezpieczeństwo Twojego domu. Standardowe, podstawowe, powtarzalne klucze można znaleźć u każdego ślusarza. Klucze paracentryczne, które są idealnym zabezpieczeniem przed zahaczeniem, mają boczne punkty na krawędzi i często są opatentowane, aby mogły być odtworzone tylko przez sprzedawcę. Klucze dwustronne, cenione głównie za łatwość obsługi, można je wkładać do wkładki w obu kierunkach. Klawisze pompowane lub rurowe, rozpoznawalne po ich okrągłym kształcie.
Wreszcie, liczba pinów i różne zabezpieczenia będą wybierane w zależności od poziomu bezpieczeństwa, które chcesz zaoferować do zamka. Również w tym przypadku przeznaczenie ma wpływ na wybór zabezpieczenia: w przypadku szklanych drzwi wejściowych optymalną ochronę zapewni podwójny cylinder z 12 bolcami i kulkami lub z pompkami; w przypadku zamka piwnicznego optymalną ochronę zapewni prosta półwkładka.