Używamy plików cookie w celu poprawy jakości korzystania ze strony internetowej. Kontynuując przeglądanie tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie.

Filtruj według

Cena
Producenci
Filtruj
    Rowerowe

Filtruj według

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 56,00 zł - 530,00 zł

Gwarancja

Gwarancja

Zastosowanie

Zastosowanie

Rodzaj zamknięcia

Rodzaj zamknięcia

Wymiar

Wymiar

Rodzaj klucza

Rodzaj klucza

Rowerowe

Kradzież rowerów jest niestety procederem powszechnym, dlatego każdy rowerzysta – zarówno zapalony, jak i sporadyczny – powinien wyposażyć swój dwukołowy pojazd w skuteczne zabezpieczenia rowerowe. Oczywiście żadne zabezpieczenie rowerowe nie daje stuprocentowej gwarancji w starciu z doświadczeniem, sprzętem i kreatywnością złodziei, jednak pozwala ze spokojną głową zaparkować rower i się oddalić. Ważny jest też sam sposób korzystania z zabezpieczeń – nawet najlepsza blokada rowerowa nie pomoże, gdy zapniesz ją do niestabilnego elementu.

W sklepie Fernand znajdziesz spory wybór zabezpieczeń rowerowych – od najskuteczniejszych zapięć typu u-lock i grubych łańcuchów z kłódkami po klasyczne linki czy nowoczesne składane zamki. Pomyśl, jak często korzystasz z roweru, w jakim miejscu go zostawiasz i wybierz rozwiązanie optymalne!

Specjaliści sklepu Fernand pomogą Ci wybrać zapięcie do roweru, które spełni Twoje oczekiwania i zabezpieczy Twoją własność. Dzięki temu już zawsze znajdziesz rower dokładnie tam, gdzie go zostawiłeś. Zapraszamy!

W koszyku znaleziono 18 produktów.

Pokazano 1-12 z 18 pozycji

Aktywne filtry

Poradnik zakupowy: jak wybrać odpowiednie zabezpieczenie do roweru?

Musisz mieć na uwadze, że bezpieczeństwo Twojego roweru zależy od szeregu czynników – choć dobra blokada rowerowa jest najistotniejsza, to w pewnych sytuacjach może nie wystarczyć. Ważne jest samo miejsce parkowania (często uczęszczane, monitorowane) oraz element, do którego zapinasz rower. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które ułatwią Ci wybór optymalnego zapięcia rowerowego.

Najważniejszą kwestią jest skuteczność, poziom bezpieczeństwa poszczególnych zabezpieczeń rowerowych, więc to przede wszystkim pod tym względem zostaną omówione poszczególne typy zapięć do roweru.

 

Najlepsza blokada rowerowa, czyli zapięcie typu U-lock

Najważniejszym wyznacznikiem przy wyborze zapięcia roweru jest jego skuteczność. Spośród dostępnych w sprzedaży zabezpieczeń rowerowych na najwyższe w tej kwestii uznanie zasługuje sztywne zapięcie do roweru U-Lock, używane często również przez motocyklistów. To rodzaj sztywnego pałąka w kształcie litery „U” wyposażonego w solidny mechanizm z blokadą. Tego typu blokada rowerowa powinna być odpowiednio długa, aby możliwe było spięcie ramy bądź koła roweru ze stojakiem czy innym elementem.

Ponadto zapięcie do roweru U-Lock musi być metalowe, odpowiednio wzmocnione, o grubości przynajmniej 10 mm. Taka blokada będzie niemożliwa do przecięcia. Jest to solidne zabezpieczenie, jednak nadal warto wyposażyć się w dodatkowe zapięcia rowerowe. Minusem zapięcia U-lock jest brak elastyczności, spory ciężar oraz dość wysoki koszt, choć oczywiście adekwatny do poziomu ochrony.  

 

Równie skuteczne zapięcie rowerowe, czyli solidny łańcuch z kłódką

Na drugim miejscu w rankingu skutecznych zapięć do roweru plasuje się tradycyjny, gruby łańcuch z kłódką. Do rowerowego łańcucha należy jednak dobrać odpowiedniej klasy kłódkę, odporną na przewiercanie. Łańcuch z kłódką na rower powinien być gruby, metalowy, zabezpieczony przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Powinien być też dodatkowo powleczony tworzywem czy materiałem, co zapobiegnie uszkodzeniom ramy (np. odpryskom lakieru) i zapewni wygodę korzystania.

Wadą łańcucha z kłódką do roweru jest z pewnością jego wielkość i waga sięgająca nawet kilku kilogramów. To dodatkowe obciążenie podczas jazdy, co może skutecznie zniechęcać, natomiast świetnie sprawdzi się jako zabezpieczenie roweru w piwnicy czy schowku.

 

Między U-lockiem a łańcuchem, czyli zabezpieczenia rowerowe składane

Ten typ zapięcia do roweru ma formę składanego zamka i wykazuje porównywalną skuteczność w stosunku do zapięcia do roweru U-lock i łańcucha z kłódką. Składa się najczęściej ze stalowych paneli połączonych specjalnymi nitami. Pozwala przypiąć rower w niemal dowolnych warunkach – nie tylko do stojaka czy słupa, ale też do bardziej złożonych, a mniej „poręcznych” elementów. Obecnie produkowane są różne rodzaje składanego zapięcia rowerowego. Popularną propozycją jest model z kilkoma opcjami zabezpieczenia (np. odwracalne klucze czy cyfrowy szyfr).

Zapięcie rowerowe w formie składanego zamka jest skuteczne i wygodne – nie waży dużo i zajmuje niewiele miejsca, na pewno zmieści się w każdym plecaku. Minusem jest na pewno wciąż wysoka cena, jednak przy droższych rowerach to rozwiązanie zdecydowanie godne polecenia.

 

Klasyczne i najtańsze zapięcie roweru, czyli linka 

Zabezpieczenie rowerowe w postaci linki cieszy się największą popularnością, choć nie wyróżnia się wysoką skutecznością. Zdecydowanie warto stosować linki rowerowe jako zabezpieczenia dodatkowe, ochronę elementów roweru, które można błyskawicznie zdemontować. Tego typu linka czy kabel jest stalowa (czasem dodatkowo wzmocniona tulejami) i powleczona osłoną z tworzywa sztucznego. Blokuje się ją za pomocą zamka zatrzaskowego szyfrowanego bądź na klucz.

Takie zapięcie rowerowe (linka, kabel) jest lekkie, elastyczne, wygodne i tanie. Niestety linka do roweru nie oprze się nożycom do metalu, dlatego nie powinna być wykorzystywana jako jedyne zabezpieczenie.

 

Jeszcze niezbyt popularna w Polsce blokada na tylne koło

Zabezpieczenie roweru w formie blokady na tylne koło jest mniej skuteczne niż zapięcie U-lock czy kłódka z łańcuchem, lecz gwarantuje lepszą ochronę niż zwykła linka. Mechanizm ten montuje się na kole roweru na stałe, a chętnie korzystają z niego m.in. Holendrzy. Nazywany jest też „podkową” lub blokadą typu frame-lock. Po zamknięciu blokady koło zostaje unieruchomione, więc na rowerze nie można odjechać. To dobre zabezpieczenie roweru „na chwilę” – np. pod sklepem lub w miejscach często uczęszczanych i dobrze monitorowanych. Rower nadal można przecież wziąć pod pachę i przenieść – to jednak z pewnością wzbudzi już podejrzenia przechodniów. 

Blokadę na tylne koło jak najbardziej warto stosować, lecz jako zabezpieczenie dodatkowe. Ogromnym plusem jest możliwość montażu na stałe, więc o zapięciu nie trzeba pamiętać, nie zabiera też miejsca. Wadą rozwiązania jest dość wysoka cena i dyskusyjna skuteczność.

 

Na jakie zabezpieczenie do roweru się zdecydować?

  • Połącz różne typu zapięć do roweru. Jako główne zabezpieczenie wybierz U-lock lub łańcuch z kłódką, a inne elementy roweru chroń linkami. Pomyśl o blokadzie na koło, która utrudni kradzież.
  • Jeśli rower jest Twoim głównym środkiem transportu, nie żałuj środków na porządne zabezpieczenia. Im wyższa wartość roweru, tym skuteczniejsze powinny być wykorzystywane zapięcia rowerowe.
  • Zastanów się, gdzie zazwyczaj zostawiasz swój rower. Jeśli jest to miejsce widoczne, uczęszczane, monitorowane, być może wystarczy zwykła linka i blokada na koło. Gdy parkujesz rower w miejscu niestrzeżonym, pomyśl o najskuteczniejszych rozwiązaniach (U-lock, łańcuch).
  • A może korzystasz z roweru wyłącznie okazyjnie, zostawiasz go dosłownie na chwilę (np. pod sklepem)? W tym wypadku zwykła linka powinna dobrze zdać egzamin!
  • Pamiętaj, że im wyższa cena zapięcia czy kłódki rowerowej, tym lepsza ochrona. Wybierz wyłącznie sprawdzone zabezpieczenia rowerowe, od znanych producentów, tworzone z solidnych materiałów i wyposażone w nowoczesne mechanizmy.